Kjøpsvilkår
Avtalen
Følgende er avtalebetingelser som gjelder ved kjøp i nettbutikken altakube.no. Disse betingelsene gjelder mellom ALTA KUBE AS og privatpersoner som benytter vår nettbutikk. Et kjøp er å regne som en avtale. Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingen og betalingsløsningen.
Firmaopplysninger
Alta Kube AS
Markedsgata 21
9510 Alta
Orgnr: 933 162 702
Telefon: 41484840 (mandag - fredag kl. 08-16).
E-post: post@altakube.no
Pris
Alle priser nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. Prisen som oppgis i handlevognen i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnad. Retur dekkes av deg som kjøper. Vil tilbyr en ferdig utfylt returetikett som er vedlagt i pakken din, og ved bruk av denne tilkommer et returgebyr på 89 kr. Dette trekkes fra returbeløpet. Vi har ingen andre gebyrer.
Betalingen
Vi tilbyr ulike betalingsmetoder i vår nettbutikk. Vi bruker Klarna som leverandør av betalingskassen vår. Her kan du velge å betale via faktura, debetkort og kredittkort. I tillegg kan du betale med Vipps. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna og Vipps når siden med kassen er lastet opp, for at disse skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarna og Vipps egne personvernerklæringer.
Ved betaling med debetkort eller kredittkort, reserveres beløpet først og trekkes fra betalingskortet når vi godkjenner bestillingen. Faktura sendes ut når bestillingen er sendt fra oss.
Har du lagt inn feil e-post er det ditt ansvar å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av dette. Har du spørsmål om din faktura, ta kontakt direkte med Klarna på deres hjemmeside eller last ned og bruk Klarnas app.
Frakt og levering
Du kan enten få tilsendt bestillingen per post, eller hente den i butikken vår i Alta på Amfi Kjøpesenter. Ved levering gjennom Bring/Posten vil det tilkomme fraktkostnad. Vi sender ikke til utlandet, og kun til Norges fastland. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra pakken sendes fra oss (man-fre). Lørdag, søndag og helligdager regnes ikke som virkedager. Avvik kan forekomme ved forsinkelser under transport. Det er egne leveringstider i forbindelse med salg og høytider.
I vår nettbutikk kan du velge mellom tre leveringsmetoder.
Husk å oppgi riktig mobilnummer og e-post, slik at du mottar hentemelding.
Pakke til hentested - Posten
Vi tilbyr fast fraktpris på 149kr for pakker som sendes til hentested. Bestillingen sendes som pakke med sporing og leveres til din nærmeste Post i butikk.
Pakke i postkassen - Posten
Bestillingen sendes uten sporing og blir levert i postkassen din for fast lav pris til 89 kr. Dersom pakken i passer i postkassen må den hentes på hentested.
Hent i butikk
Du kan velge å hente bestillingen din på Kube i Alta når du velger fraktmetoden "Hent i butikk".
Adresse: Alta Kube AS, Markedsgata 21, 9510 Alta. Åpningstider mandag - fredag kl. 10-20. Lørdag kl. 10- 18.
Bestillingen din er klar til henting når du har mottatt kvitteringen på kjøpet ditt på mail, og sms. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig kvittering for uthenting av bestillinger.
Det er du som bestiller som må hente pakken. Gyldig ID og kvitteringen skal fremvises.
Når du skal hente bestillingen din i butikk må du ha med deg gyldig ID og fremvise kvittering fra kjøpet ditt. Det er ikke mulig å hente ut bestillinger på vegne av andre.
Hentefrist: 14 dager.
Retur
Her finner du all informasjon du trenger å vite når det kommer til retur eller bytte av en vare kjøpt hos Alta Kube AS nettbutikk. I alle pakker som sendes fra oss, er det vedlagt en returseddel som du kan bruke.
BRUK AV VEDLAGT RETURSEDDEL
1. Fyll ut skjemaet som fulgte med i pakken din.
2. Send produktene tilbake på en forsvarlig måte, og med alle etiketter festet på varen. Ikke bruk skoeskene som sendeemballasje, legg det i en pose eller annen eske for beskyttelse.
3. Fest på returetiketten som fulgte med i pakken din og lever pakken til nærmeste post i butikk eller postkontor.
4. Benytter du deg av vedlagt returetikett belastes du for kun 89 kr i portokostnad.
Hvis du velger å sende tilbake pakken selv, uten å bruke returetiketten fra oss, vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for forsendelsen. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing, og at du følger med på denne. Vær oppmerksom på at behandlingen av denne typen retur vil kunne ta lengre tid da disse returene kjøres i et annet behandlingsløp hos Bring.
Du kan ikke bruke fraktetiketten som står på pakken du fikk fra oss, denne gjelder kun forsendelse til deg, ikke retur.
Returadresse:
Alta Kube Alta AS
Markedsgata 21
9510 Alta
RETUR I FYSISK BUTIKK
For deg som bor i Alta er det mulig å returnere nettbutikksordren din i butikken vår i Markedsgata 21, 9510 Alta (Amfi Kjøpesenter). Legg ved angrettskjemaet som følger med i pakken, slik at vi kan identifisere deg og gjøre riktig retur. Returen må behandles av oss i nettbutikken, og kan ikke gjøres i kassen i butikken.
UAVHENTEDE PAKKER
Å ikke hente pakken på posten, eller å ikke hente pakken din som er bestilt med "hent i butikk", regnes ikke som godkjent retur metode. Vær oppmerksom på at Post i butikk sender tilbake pakken din etter 8 virkedager.
Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med returfrakt fra postkontoret til oss, ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer. Gebyret blir da trukket fra beløpet som tilbakebetales ved refundering av uavhentet ordre.
TILBAKEBETALING VED RETUR
Vi behandler din retur så raskt den kommer til oss. Vi får levert post til oss 2 ganger per uke, og vi vil normalt behandle returen samme dag eller påfølgende virkedag.
Ved bruk av vedlagt returetikett trekkes returfrakt på 89 kr fra refusjonsbeløpet.
Klarna faktura
Vi anbefaler deg å laste ned Klarna sin app eller å gå inn på nettsiden https://klarna.com/no og logg inn der. Der ser du oversikt over returen, så fryses fakturaen din. Betaling av faktura gjøres via Klarna sine systemer, og vi kan ikke hjelpe deg med ytterligere detaljer.
Klarna kort (Debetkort/ kredittkort)
Om du har betalt med et debetkort, går pengene tilbake til kortet du betalte med. Merk at det kan gå opp til 10 virkedager fra vi krediterer ordren, til pengene er tilbake på kortet ditt.
Har du betalt med et kredittkort, går det en melding til banken din om at returen er behandlet, og saldoen justeres i henhold til bankens rutiner.
Vipps
Ved betaling med Vipps belastes du kortet du har lagt inn i Vipps. Pengene kommer inn på kortet ditt etter 5-10 virkedager. Du vil finne returtransaksjonen i historikken i appen. Hvis du har spørsmål om noe av dette, kan du ringe Vipps sin kundetelefon på 22 48 28 00.
Reklamasjon
Reklamasjon
Det er viktig at feil og mangler ved et produkt meldes ifra til oss så fort de oppdages. Dersom et produkt har feil eller mangler, blir de behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven. Er det en feil ved varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra kjøpsdato.
Er varen kjøpt i nettbutikken, send oss en mail på post@altakube.no for å forklare saken. Oppgi ordrenummer og legg gjerne ved bilder av produktet for raskere håndtering hos oss. Reklamasjonsretten faller bort hvis produktet unormalt mye brukt, eller vasket feil.
Vi står for returporto ved eventuelle reklamasjoner og må alltid få produktene tilsendt for å vurdere hver enkelt sak.
Vi tar forbehold om skrivefeil og at fargegjengivelsen på produktet kan fremstå ulikt på skjermen enn i virkeligheten.
Angrerett
Alle kjøp i nettbutikken altakube.no gir deg etter ehandelsloven 14 dagers angrerett fra dagen pakken din er henteklar. Dette gjelder både ordrer som skal hentes i butikken vår og som blir levert av vår valgte transportør Bring/Posten. Gi oss beskjed om at en retur er på vei innen 14 dager. Varen må sendes tilbake senest innen 14 dager etter beskjed er gitt.
Angrerettskjema som følger med i pakken din skal fylles ut og sendes med i returen. For at angreretten skal være gjeldende, må produktene være tilbakelevert i samme stand og med original etikett festet på.
Returbeløpet går tilbake til betalingsmetoden du valgte i kjøpsøyeblikket. Husk at du må selv kontakte Klarna for å utsette betalingsfristen på fakturaen.
Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalene eller loven, og dette ikke skyldes selger eller forhold på selgers side, har selger flere rettigheter. I henhold til forbrukerkjøpsloven og etter omstendighetene, kan selger holde varer tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet, samt kreve erstatning fra kjøper.
Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp. Du vil få tilsendt egen faktura med gebyret per e-post fra oss.
Returporto
Det er du som kjøper som dekker kostnaden ved en eventuell retur. Ved bruk av den ferdig utfylte returetiketten som ligger med i pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad. Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode, må du betale beløpet på 89 kr, som blir stående igjen på din faktura.
Alta Kube AS bruker Bring/Posten som fraktleverandør. Hvis du velger en annen forsendelsesmåte enn vedlagt returetikett, må du selv dekke hele returkostnaden.
Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfell
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi at du besøker det norske forbrukerrådets nettside www.forbrukerradet.no